Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Félévi vizsga

Félévi vizsga

11.A

2011/2012.

 

Vizsga ideje: 2011. január

Vizsga helye: alagsor könyvtár olvasóterme

Előkészületek: vizsga előtt ki kell vinni a székeket az alagsor távolabbi végébe

Vizsgára behozni: toll, zsebkendő, vizsgafüzet

Vizsga-ruházat: sötét alj /nadrág vagy szoknya/, fehér blúz, fázósaknak fehér/vajszínű/bézs vagy fekete blézer/kosztümkabát, elegáns és kényelmes fekete cipő /nem tűsarkú!/ Nem divatbemutató, nem a külső, hanem a tudás számít!

 

Vizsga mappa összeállítása: két mappa szükséges, egy La grammaire és egy La civilisation című

 

Írásbelire:

-         gyorsfűző vagy gyűrűs mappa

-         elején név, L’examen de langue française, La grammaire

-         beletéve tétel sorrendben az összes átvett nyelvtani anyag

 

Szóbelire:

-         gyorsfűző vagy gyűrűs mappa

-         elején név, L’examen de langue française, La civilisation

-         beletéve tétel sorrendben az összes átvett civilizációs anyag

 

 

 

I. Írásbeli

Az írásbeli érettségi vizsga feladattípusai:

-         Olvasott szöveg értése

-         Hallott szöveg értése

-         Nyelvhelyesség

-         Íráskészség

 

II. Szóbeli vizsga

Az érettségi vizsga szóbeli részének feladattípusai:

 

 

A. Bevezető beszélgetés:  az 5 kérdés mindegyike különböző témaköröket érint:

 

1. Montre ta carte d’identité. Qu’est-ce qui caractéris ta carte d’identité?

/Bemelegítő kérdés, az alábbi kérdésre kell bővebb válaszokat adni a következő szempontok szerint:/

- Quand la photo de votre carte d’identité a-t-elle été prise?

- Pourquoi a-t-on besoin d’une carte d’identité?

- Que signifient les différents chiffres composant ton code numérique personnel?

- Que se passe-t-il si tu perds ta carte d’identité?

2. Parle de ton enfance, de ton école

/Kifejtő kérdés, itt várható el a leghosszabb válasz. Témáját tekintve legnehezebb az öt kérdés közül./

- Quelles écoles as-tu fréquenté quand tu étais enfant?

- Tu as été un/une bon/ne élève?

- Es-tu un/une bon/ne élève?

- Où as-tu continué tes études après l’école primaire?

- Comment est la relation entre les élèves et les professeurs dans ton école?

- Quelles sont tes matières préférées?

- Quelles sont les matières que tu n’aimes pas?

- Quelles siont tes notes?

- Quelles sont les activités que tu aimes pratiquer après l’école?

- Quelles types d’université et d’école primaire connais-tu?

3. Ma vie, mon passé, mon présent et mon avenir avec des phrases „SI”

/Ez a kérdés valamilyen nehezebb nyelvtani szerkezet használatára készteti a vizsgázót. Aki keveset, vagy nem használja ezeket, 0 pontot kap./

4. Que mettrais-tu dans ton curriculum vitae pour obtenir un emploi?

/Viszonylag könnyű kérdés./

5. Comment est-ce que tu imagines ton avenir? Quels sont tes projets pour l’avenir? Qu’est-ce tu voudrais faire dans la vie?

/Levezető kérdés/

 

 

B. Önálló témakifejtés

 

A vizsgázó egy több fotóból álló montázst kap. A képek a vizsgakövetelmények valamelyik témaköréhez kapcsolódnak.

A vizsgázó feladata nem képleírás. A kép csupán a témakifejtés kiindulópontja. Az sem tekinthető azonban jó feleletnek, ha a vizsgázó a képeket figyelmen kívül hagyja és azoktól függetlenül, a megadott témakörről beszél. A vizsgáztató tanár minél kevesebb kérdést tesz fel, minden kérdés mínusz … pont, hiszen a cél az önálló témakifejtés. A kérdések csak segítségül szolgálnak ha a vizsgázó megakad, láthatóan nem tudja folytatni, vagy kihagyott lényeges szempontokat  -  de ára van minden kérdésnek, pontveszteséggel jár.

 

Témakörök: Még átgondolás alatt ... változhat

 

1. Téléphoner

2. La poste

3. La banque

4. Chez le coiffeur

5. L’informatique

6. folyt köv.

 

C. Problémamegoldó feladat /szituáció/

 

A vizsgázó húz egy szituációt tartalmazó lapot. Alaposan olvassa el a feladatokat, gondolja át, milyen fonal mentén szükséges vezetnie a szituáció menetét, vegye számba a fontosabb kulcsszavakat, kifejezéseket. A vizsgáztató szabad akarata szerint alakíthatja a dialógust, a vizsgázónak ehhez pillanatról pillanatra alkalmazkodnia kell a gondolatmenetével és mondataival. Konfliktushelyzetnél érveket, ellenérveket kell felsorakoztatni. Ha a szituáció megkívánja, lehet tegeződni a vizsgáztatóval. Akinek szegényes a szókincse, harapófogóval kell kihúzni belőle a mondatokat és folytonosan rávezető kérdéseket kell feltenni, azaz a dialógus folyamatossága akadályoztatva van, 0 pontot kap.